424 produkter
Følg merker du liker
Vær førstemann til å få vite om nye produkter

Historien til Banana Republic begynte i San Fransisco i 1978. Med null erfaring fra verken moteindustrien eller hvordan man driver markedsføring etablerte Mel og Patricia Ziegler ‘Banana Republic’. Ekteparet, som var stormforelsket, så på det som en glede å kunne tilbringe all sin tid sammen, både privat og i jobbsammenheng. Som start-up spesialiserte Banana Republic seg på safari-klær som de blant annet redesignet av rester og overskudd fra militærleirer. En sovepose ble for eksempel til en anvendelig vest – fantasien kjente ingen grenser. Suksessen ble stor med en enorm etterspørsel etter deres komfortable og unike klær. I 1983 ble Banana Republic kjøpt opp av Gap Inc., og er i dag et verdensberømt klesmerke som har tatt langt flere enn safarilystne sjeler med storm.

Designerstjerne entrer Banana Republic

I 2014 ble Marissa Webb Banana Republics nye kreative leder, med et mål om å ta merket til en ny og mer moderne retning. Selv om den tidligere J.Crew designeren, har frie, kreative tøyler, er deres design fortsatt autentisk, og deres ambisjon om å hjelpe sine kunder ut på nye reiser er fortsatt en tendens som preger merket. Originalt var dette safarireiser – i dag er det alt fra en reise mot en ny karriere til et nytt kjærlighetsforhold. Til en middels prisklasse tilbyr derfor Banana Republic klær og tilbehør for at kunden skal føle seg selvsikker i enhver anledning.

Komfortable og anvendelige klær

Siden 1978 har Banana Republic sine produkter vært svært anvendelige og komfortable, og har derfor blitt populære blant både yngre og eldre generasjoner. Dameklærne varierer fra sofistikerte og minimalistiske jerseyplagg for travle damer, til trendy og elegante plagg i cashmere, skinn, denim og silke. Blant herreklærne finner man alt fra klær som gir en kul og avslappet stil til klær som gir et mer profesjonelt uttrykk. Ønsker du å legge til prikken over i’en, finner du tidløse accessories for både kvinner og menn i deres sortiment.