La Perla - moteriktig gjennom tidene
Designeren Ada Masotti grunnla La Perla i Bologna, Italia i 1954. Undertøymerket startet med å designe og produsere undertøy i diskré toner, passende for den tidens motebilde. Men etter hvert som motebildet forandret seg, ble mer fargerikt og mønstret undertøy inkludert i kolleksjonen.
Siden starten har La Perla produsert undertøy av god kvalitet, og kolleksjonene har hele tiden vært under utvikling og utvidelse. Det som startet som et merke med diskré undertøy, har i dag kolleksjoner med badetøy og formende undertøy, samt behagelig nattøy.
Plaggene til La Perla er designet med komfort i tankene. Det merkes både på passform, og i valg av materialer. Elastiske blonder er signaturmaterialet. Dette materialer gir myke og naturlige former – utmerket for kvinnekroppen.
Kvalitetssikker, moteriktig og behagelig
Ada Masotti startet som korsettmaker. Da hun begynte å designe undertøy, draperte hun materialet rett på kroppen, slik at plaggene fulgte kroppens linjer og bevegelse. Denne måten å designe plagg på, gir en unik passform som føles komfortabel å gå med.
Nå er kanskje ikke passformen til undertøyet det første man tenker på når man våkner, men tanken på å ikle seg noe ekstra, gjør det litt enklere å stå opp. Ved å starte dagen med å ikle seg noe som får en til å føle seg både vakker og sexy, er mye gjort.
Du trenger ingen spesiell anledning for å ikle deg dette. Ei heller vise det frem. Bare å vite at du har på deg noe av det vakreste du eier, vil få deg til å smile. Vi ønsker alle å føle oss vakre, og å starte dagen med å ikle seg noe av det flotteste man eier, er et steg i riktig retning.
La Perla-stil – komfort gjennom hele dagen
Da Ada Masotti startet opp La Perla, var det undertøy til dame som var hovedfokuset. Designet og materialvalget fulgte trendene, som blomstermønster på 60-tallet, og triangle BH-er i silke-jersey på 70-tallet.
Deres første kolleksjon av badetøy ble lansert på slutten av 60-tallet, og har vært en del av kolleksjonen siden. Men det var først på 80-tallet, under Alberto Masotti og "the underwear boom" at merket startet med den største ekspansjonen.
Med Alberto Masotti som leder, sammen med hans kone Olga, lanserte La Perla en utvidet kolleksjon med badetøy, blant annet badedrakter. Det ble også lansert egne kolleksjoner med badetøy og undertøy til herre. Dette markerte starten på den videre utviklingen av La Perla-kolleksjonene, både til dame og herre.