For tiden samspiller golfere og motefolket, og bemerkelsesverdige kolleksjoner slår seg opp og fram fra motens side, for eksempel Aimé Leon Dores utsolgte golf-slipp fra 2024. Skrevet i stjernene? Muligens, ja. For Aimé Leon Dores fra New York viser ofte vei for nye trender. I den luksuriøse enden av spekterte så vi nylig et lite golf-slipp fra Louis Vuitton. Og ute på golfbanen har det skjedd en reell endring med fremveksten av mer uformelle merker, inspirert av streetwear. Navn som Metalwood Studios og Malbon, sistnevnte omtalt som «golfens Supreme» i The Times, har endatil signert tidligere verdens beste Jason Day fra Nike.
Mens golfbaner før var florert av eldre herrer i vest og nikkers (til fordel for dagens kakibukser og poloskjorter som puster godt), er gen-Z og gen-Y er et mer vanlig syn i dagens golfklubber. I trendy sko og tilbakelente treningsdresser. Faktisk så vi en oppsving av 1,5 millioner helt nye golfere i 2023, sammenlignet med før pandemien, ifølge Business Insider, og da særlig voksne mellom 18 og 34 år. I tillegg har en ny generasjon unge kvinnelige golfspillere vist en betydelig økning i interesse.