Året er 1978, og en gjeng spanjoler går sammen om å åpne en fabrikk for skoproduksjon. De stuper ut i det, vel vitende om at vannet kunne være dypere enn antatt. Skofabrikken åpnet og produksjon ble satt i sving, det skulle ikke ta lang tid før en svært positiv reaksjon på markedet skulle spre seg. Tøft lær fra beste sort, design fra et dedikert team og ømfintlig produksjon var kombinasjonen som skapte blest rundt det spanske eksklusive skomerket Lodi. Det er nå solgt millioner av Lodi sko siden oppstart, og det gleder designer teamet som ernærer seg både psykisk og pengemessig av interessen for arbeidet deres.

Lordi! Er det Lodi?

Føy deg etter det fristende designet og kraftige/slitesterke læret. Spanjolene er kjent for å bruke mye dyreskinn og Lodi er ikke et unntak. En kan nesten si at Lodi er en av de sanne dyreskinn connaisseurene der ute. Det er en tittel man i så fall burde være meget stolt av og at mange i det hele tatt nevner denne muligheten vitner om høy kvalitet. Selv om de kunne veldig enkelt døpt merket noe annet har de oppnådd en signifikant markedsandel og vil selvsagt være med oss og Zalando inn i det nest tiåret.