Etter mye tid og penger investert i utdannelse, kommer det en tid hvor de fleste studenter må skifte ut sneakers med oxfords, monkstraps eller stiletter. Hovedsakelig kan sko være det viktigste med hele antrekket, dersom én ikke besitter masse midler for innkjøp av en tilstrekkelig garderobe, er det bedre å bruke brorparten av budsjettet på gode sko. Klokken er også ekstremt viktig for imaget, den kan røpe eierens overfladiske personlighet. Eksempelvis kan noen klokker gir signaler om en dedikert og risktagene forretningsmann med forfengelig stil uten særlig intellektuell egenskaper. På den andre siden tipper brukere av klokker som er mer subtile men med høyere kvalitet på urverket, mest sannsynlig, mot det intellektuelle med en konservativ stil, ofte ikke like risikovillig og de er ofte mer introvert. Disse teoriene er naturligvis veldig løse og temmelig fjollete, allikevel kan det gi en pekepinn på hvor mye klokker spiller inn på imaget i forretningenes verden.
Forretningsklær - Koder med en touch av det moderne
En dress er ikke bare en dress. Optimalt skal en dress sitte som om du er blitt født i den, men det kan bli en dyr affære å importere britiske skreddere. Det er verdt å notere seg; riktig armlengde, fra 10 cm over håndleddet, riktig bukselengde for å unngå å se ut som et trekkspill og riktig vidde på skulder og bryst. Ikke kjøp et nr. større fordi du vil at skuldrene dine skal se videre ut, la heller dressen snakke for formen din, det ser hundre ganger bedre ut! Skjorten skal helst alltid være ensfarget med unntak av krave og skjorteermet, deler som ofte kan være hvite. Hvis du føler deg i det kreative hjørnet, finnes det godt over ti forskjellige typer kraver. Ikke bruk særlig mye mer enn tre farger i antrekket. Dersom du bruker dress til jobben bør du også ha en frakk eller trenchcoat, en allværsjakke over en dress er på ingen måte fint! Ikke la klær definere deg, men i tallenes og stresskoffertenes verden er det er tull hvis man sier at antrekket ikke spiller noen rolle.