Faq | Betaling | Betalingspåminnelse

Betalingspåminnelse

Har du fått en betalingspåminnelse fra oss? Noen ganger blir betalingspåminnelsen sendt samtidig eller rett før vi har mottatt din innbetaling. Da ber vi deg vennligst dobbeltsjekke følgende:

Når betalte du fakturaen?
Det kan ta opptil fem virkedager (man-fre) fra du utfører en innbetaling til vi mottar beløpet. Så fort innbetalingen blir registrert hos oss mottar du en bekreftelse per e-post. Du kan også sjekke om vi har mottatt innbetalingen under "mine bestillinger" på din kundekonto.

Oppgav du riktig ordrenummer ved betaling?
Bruk alltid ditt ordrenummer som referanse når du betaler, slik at vi kan behandle innbetalingen din raskt. Hvis du ikke har angitt ordrenummeret, vennligst la det gå 5 virkedager for å kunne behandle innbetalingen. Innen denne tiden vil vi behandle betalingen din eller tilbakebetale beløpet til deg.

Sjekk bankkontoen din for å se om du har mottatt refusjon fra oss. Hvis vi sendte deg en refusjon, ber vi deg om å betale for bestillingen igjen ved hjelp av riktig betalingsreferanse.

Betalte du flere ulike bestillinger sammen?
Da er det ikke sikkert at vi klarer å registrere innbetalingen til riktige bestillinger. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice så kan vi hjelpe deg.

Har du returnert varer?
Det kan ta opptil tre uker fra du sender en pakke i retur til vi mottar den. Så snart vi har mottatt og registrert din retur på vårt lager vil du få en bekreftelse på e-post og vi sletter umiddelbart det utestående fakturabeløpet.
Dersom du har handlet med faktura og returnerer varer etter betalingsfristen på 30 dager, er det viktig at du betaler din faktura. Beløpet blir refundert igjen så fort vi mottar din retur.

Allerede betalt/returnert

Er du usikker på hva du har utestående?

Du kan se ditt nåværende utestående beløp på dine bestillinger inne på din kundekonto. 
Dersom du nylig har gjort en betaling, husk at det kan ta opp til fem virkedager før betalingen er synlig i denne oversikten.
Husk at returer kan bruke opp til tre uker for å bli returnert til våre varelagere. Dersom vi ikke har mottatt returen vil ikke fakturaen oppdateres. Du kan alltid betale for kun de varene du har beholdt i en ordre. Kjøpsbeløpet for varene du har returnert vil bli slettet fra fakturaen så fort vi har mottatt din retur.

Har du glemt å betale fakturaen din?
Vi ber deg da vennligst betale til

  • Betalingsmottaker: Zalando Payments GmbH
  • Kontonummer: 6008.05.01210
  • Referansenummer: Ditt ordrenummer

Du samtykker herved til at selger kan overdra betalingskravet for ditt kjøp til tredjeparter, herunder til Zalando Payments GmbH.

Vær oppmerksom på at Zalando ikke benytter seg av KID-nummer, og ordrenummeret må derfor oppgis som referanse i meldingsfeltet ved betaling. Dersom KID/meldingsfelt er det samme i din nettbank kan du skrive "bestilling" foran ordrenummeret når du betaler.


Finner du ikke svaret du leter etter?
Kontakt oss
Ring oss

Våre spesialister er klare til å hjelpe deg. Ventetiden kan ta opptil 2 minutter.

Mandag til fredag 08.00-18.00.

Din innboks

Det handler om stil

Abonner på nyhetsbrev fra Zalando

Rediger dine innstillinger

Hva er du mest interessert i?

Les mer under Personvern. Du kan når som helst melde deg av nyhetsbrevet uten kostnad.