Brand Diaries

Under Armour: Unlike Any

Det nordamerikanske sportsmerket ønsker å styrke og hylle kvinner i en fengslende ny kampanje.
Verdensmesteren i sprint Natasha Hastings
Verdensmesteren i sprint Natasha Hastings 

Er det mulig å være diva og samtidig løpe i lysets hastighet? For verdensmesteren i sprint, Natasha Hastings, også kjent som «400m-divaen», er sport og mote som hånd i handske å regne. Hastings, som fikk et navn under OL i Rio i 2016, skiller seg ut med sin røde leppestift og sitt blonde hår. Hun er eksplosiv, sterk og slående vakker, noe som nok har vært avgjørende faktorer for hennes rolle i Under Armours «Unlike Any-kampanje».

Men Hastings har ikke alltid jobbet sammen med det amerikanske sportsmerket, i likhet med kvinner generelt. Under Armour, som opprinnelig kommer fra Baltimore, Maryland, har gått fra å være et merke som ble assosiert med svette, mannlige atleter til å hylle kvinner akkurat slik de er.

 
 

«Denne kampanjen er et nytt kapittel i merkets historie med fokus på atletenes viljestyrke», sier viseadministrerende direktør i Under Armours Global Brand Market, Jacques Attica. «Vi har valgt ut én poet til hver atlet som har skrevet unike dikt til dem. Dette har gjort det mulig for oss å forene kunst, idrett og mote på en helt ny måte».

Resultatet er svært kraftfullt. Verdensmesteren i sprint, Natasha Hastings, har på seg den nye Break of Dawn-løpetoppen og Run True Printer korte løpetights. Den røde leppestiften blir referert til som krigsmaling av poeten hennes, Dominique Christina. Stuntkvinnen Jessie Graff utfører stunt som trosser tyngdekraften i sitt Under Armour-antrekk. Disse kvinnene er heftige og helt unike.

Ifølge sjefsdesigner Katherine Williams har Under Armour gjort store fremskritt ved å kombinere idrett og mote.

«Vi kjenner våre kunder inn og ut, og prosessen starter med å hylle kvinners fysikk» sier Williams. «Mange av våre atleter – Misty, Jesse, Alison, Natasha – tror alle på at du kan yte mer hvis du ser bra ut og føler deg bra. Vi sørger for at alle atletene våre både ser fantastiske ut og føler seg fantastiske, uansett disiplin. Dette innebærer flatterende sømmer og materialer som støtter deg akkurat der det trengs».

 

Under Armour har skapt en kleskolleksjon som støtter kvinner på alle områder i livet, enten de er på vei til trening, eller på vei hjem fra kontoret. Et av nøkkelplaggene fra kolleksjonen er Misty Copelands skinnjakke – ikke et typisk treningsplagg, men noe som tilfører stil på veien. Andre plagg inkluderer braletter og armour clutch-BHen som løperen Alison Desir fra Harlem Club hadde på seg i kampanjen. Dette er en av Willams’ favoritter blant de nye designene. Hun liker hvordan BHen gjør det mulig for langdistanseløpere som Desir å oppbevare nøkler, iPhone osv. i lommene. Dette er nok et eksempel på hvordan Under Armour skaper innovative sportsklær som er både funksjonelle og moteriktige.

Få looken